Van conceptcreatie tot gelauwerde formule


Sinds 2012 organiseert Puur Smaak vzw de unieke dinerbelevingen ‘Vrienden van de Smaak’. Daarbij schuiven een zeventigtal gasten gemoedelijk aan een lange tafel, op uitzonderlijk mooie plekjes die vaak exclusief voor de gelegenheid worden opengesteld. Gasten genieten van een verrassingsdiner met lokale ingrediënten, pure producten en authentieke smaken.

Sinds de start van het concept in 2012 namen al enkele duizenden Vrienden deel aan dit unieke event. Ook de deelnemende (sterren)koks, producenten, locaties en merken plukten de vruchten van het initiatief. Vrienden van de Smaak werd ook ingeschakeld voor B2B-events van Dille & Kamille, VKW, DSM, Toerisme Belgisch Limburg/Nederlands Limburg/Luik, Unizo, Kempens Landschap, Eden, Kumpen, …

Vrienden van de Smaak ontving hiervoor de PR- & Advertising Award 2014 (winnaar Limburg). Het sfeer- en kookboek ‘Met Vrienden van de Smaak aan tafel’ won de World Cookbook Award 2015 in België en kreeg een top 10-notering worldwide (op 205 deelnemende landen).

Dienstverlening Karabas Communication:

  • creatie: concept, naam, logo, huisstijl, copywriting, drukwerk, website, ...
  • online marketing: e-mailings, Facebook ads, social media
  • PR-campagne: persuitnodigingen, persberichten, persopvolging
  • events: concept, organisatie
  • experience marketing: JAVA koffie, Campari Tonic, Kempens Landschap, streekproducten, Dille & Kamille, …
  • fotografie: concept, shooting
  • creatie en productie kookboek ‘Met Vrienden van de Smaak aan tafel’: concept, fotografie, copywriting, ontwerp, drukwerk …