Meerverkoop dankzij rake mediaplanning en radiocampagne

Het Duitse Rolf Benz produceert sinds 1964 comfortabele designbanken en -zetels van uitstekende kwaliteit. In 2014 deed het bedrijf een beroep op Karabas Communication voor de lancering van het nieuwe model RB50 in België, naar aanleiding van het vijftigjarig jubileum.

Karabas Communication stelde een radiocampagne voor, aangevuld met een campagne in print en online. De geïntegreerde mediacampagne richtte zich rechtstreeks tot de doelgroep en genoot een bijzonder hoge frequentie.

De media werden op een creatieve manier ingepland. En ook voor de productie van de radiospot week Karabas Communication af van de geijkte paden. De spot van 30 en 10 seconden had een hoge ‘stopping power’, bracht verademing in het drukke reclameblok, en deed de luisteraars wegdromen in hun eigen RB50.

De Belgische dealers én de hoofdzetel van Rolf Benz in Duitsland waren laaiend enthousiast over de campagne. Die leverde immers een meerverkoop met 2 digits op in een dalende markt.

In 2015 en 2016 zette Rolf Benz de samenwerking met Karabas Communication vol vertrouwen verder.

Dienstverlening Karabas:

  • creatie radiospot: concept, copywriting, compositie muziek, stemselectie (Koen De Bouw), productie radiospots 30 en 10 seconden
  • mediaplanning: mediastrategie, mediaplanning, media buying
  • online marketing: bannering, webpagina met geo locatorover , lead generation, SEA-campagne

Beluister de radiospot